Afgelopen maand heeft Sympany haar jaarlijkse naamsbekendheid- en imago-onderzoek uit laten voeren. 1.055 respondenten beantwoorden diverse vragen over textielinzameling. De spontane naamsbekendheid van Sympany is weliswaar gestegen maar nog steeds laag. Die van Humana (opgegaan in Sympany) is zelfs fors hoger! Ook de geholpen naamsbekendheid van Sympany is nog laag, maar het opvallende was dat Sympany als enige inzamelaar haar geholpen naamsbekendheid zag stijgen.
In vergelijking met vorig jaar zijn respondenten meer dan bereid hun kleding naar kringlopen te brengen. En opvallend is dat van de mensen die NIET hun textiel in een textielcontainer doen, 53% dat eventueel wel wil doen. 55% van deze groep wil het dan doen als het voor het goede doel is. Dat is misschien wel het meest opvallende antwoord waar het lijkt dat gemeenten minder aandacht hebben voor het goede doel.
Zondag 6 november de Nedereindsebergloop: noteer het in uw agenda!
Zondag 6 november lopen collega’s en vele anderen voor het 4e jaar op rij de Nedereindsebergloop. 6 verschillende runs van 1,1 km voor de kleintjes tot 10 km voor de fanatieke deelnemers. Doet u ook mee? Meld u aan via bijgaande link. Een deel van de opbrengsten komt ten goede aan Sympany.