Inmiddels bestaat Sympany alweer twee maanden. Alle collega’s hebben heel hard gewerkt om de fusie van de twee charitatieve textielinzamelaars KICI en Humana geruisloos te laten verlopen. Logischerwijze hebben we nog niet heel hard in de bus geblazen met communicatie. Geld voor hele grote campagnes stellen we ook niet beschikbaar, dat geld besteden we liever aan projecten in Nederland en het buitenland om de zelfredzaamheid van mensen te verbeteren. Toch was Sympany voor een groot publiek te zien. RTL 4 Koffietijd besteedde 28 januari aandacht aan Sympany. Volgende maand verwachten we meer te kunnen vertellen over nieuwe textielgerelateerde projecten die Sympany gaat steunen. Blij verrast zijn we met de mededeling van De Meerlanden dat Sympany samen met HitsService een sorteercentrum mag opzetten waarbij mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een baan vinden. De Meerlanden en Sympany leveren het benodigde hoeveelheid textiel waardoor dit sorteercentrum vanaf het begin een vliegende start gaat beleven.