Sympany verzorgt sinds kort huis aan huis textielinzamelingen voor CliniClowns, waarvan de opbrengsten ten gunste komen aan het goede werk dat zij doen.

Over CliniClowns
CliniClowns brengen sinds 1992 bezoeken aan kinderen in Nederlandse ziekenhuizen. Door écht contact te maken en hun verbeeldingskracht in te zetten, zorgen de CliniClowns er voor dat zieke kinderen weer even kind kunnen zijn. Dat komt de behandeling te goede. Want samen spelen, weer even kind zijn, kan angst verminderen, pijn verlichten en het geeft emoties de ruimte. Ruimte om te kunnen lachen, te ontspannen, om weer op jezelf te kunnen vertrouwen.

CliniClowns. Geen kinderachtig effect.
Inmiddels bezoeken zo’n 67 clowns ruim 100 ziekenhuizen en andere instellingen door heel Nederland. Jaarlijks spelen de CliniClowns met meer dan 90.000 zieke en gehandicapte kinderen.

Nieuwe Merkcampagne CliniClowns: ‘CliniClowns, geen kinderachtig effect’
Neus wordt microfoon: in de bijzondere ‘Meeluisteroperatie’ kunnen luisteraars voor het eerst, van heel dichtbij, horen wat het effect is van de ontmoeting tussen clown en kind. Radio-documentairemaakster Stef Visjager – o.a. bekend van de 1Minuutjes voor Zapp – maakte de reeks in samenwerking met CliniClowns.

In de radiodocumentaires staan de verhalen van zes kinderen in het ziekenhuis centraal. Zo luisteren we mee met Reyan die superkrachten krijgt om een zware operatie in te gaan. Of met Sara, van wie het zelfvertrouwen met danspassen vooruit gaat. En horen we hoe Bram de steun krijgt om weer een dag door te vechten. Naast de geluidsfragmenten is er een trailer gemaakt waarin wordt uitgelegd waarom CliniClowns de grote meeluisteroperatie hebben opgestart. Zowel de trailer als de zes verhalen zijn terug te vinden op de landingspagina www.cliniclowns.nl/meeluisteroperatie.

Reyan                  Sara                       Max

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather